بیشتر بدانیمدانستنیسلامت

مواد غذایی مفید – غذاهای مفیدی که استرس را کاهش میدهند

فکت پلاس

همه ما در طول زندگی به نوعی دچار استرس شده‌ایم, از استرس در امتحانات گرفته تا فشارهای کاری و غیره…
اما چند نوع مواد غذایی مفید وجود دارد که با خوردن آنها به راحتی میتوان استرس را کاهش داد.

با فکت پلاس همراه باشید…

بعضی افراد هستند که بیشتر اوقات دچار استرس و تب و تاب هستند که این اصلا خوب نیست.
شما باید سعی کنید با روش‌های مختلف استرس خود را کنترل کنید زیرا استرس یکی از دشمن های اصلی سلامتی است.

هنگامی که استرس می‌گیرید هورمون کورتیزل در بدن ترشح میشود.
ترشح این هورمون باعث میشود در حافظه و قدرت یادگیری اختلال ایجاد شود.
علاه‌بر این موجب بیماری قلبی, بالا رفتن فشار خون, اضافه وزن و اختلال در سیستم ایمنی بدن و کاهش تراکم استخوان میشود.

مواد غذایی مفید برای کاهش استرس

از نظر علمی ثابت شده است که بعضی از مواد خوراکی دارای انرژی زیادی هستند
و خوردن آنها میزان ترشح هورمون کورتیزل را کاهش ترشح سرتونین را افزایش میدهد.

پنج نوع مواد غذایی مفید وجود دارند که برای مقابله با استرس بسیار خوب هستند.

با ما همراه باشید…

سبزیجاتی با رنگ سبز تیره

سبزیجاتی با رنگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم بروکلی و…
این سبزیجات دارای موادی مغذی فولات هستند که باعث میشود در مغز ماده‌ی دوپامین ترشح شود.
دوپامین ماده‌ای است که باعث لذت شده و کمک میکند آرامش بیشتری داشته باشید.

شکلات – کاهش استرس

شکلات علاوه براینکه باعث کاهش کورتیزل میشود،
آنتی اکسیدان آن موجب رقیق شدن عروق خونی شده و در نتیجه فشار خون را کاهش میدهد.

کربوهیدرات

کربوهیدرات هم از دسته موادی است که باعث آزاد شدن سرتونین میشود.
سرتونین همانند داروهای اعصاب و افسردگی عمل میکند و در طول روز رفتارهای عصبی شما را تنظیم میکند.
برای مصرف کربوهیدرات میتوانید سراغ نان‌های تهیه شده از غلات و یا نان جو بروید.

ماهی چرب

مصرف ماهی چرب مانند سالمون, قزل آلا و ماهی تن به دلیل داشتن امگا۳ فراوان استرس و التهاب را کاهش میدهد.
براساس مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، نشان میداد اگر به صورت روزانه امگا۳ مصرف کنید تا ۲۰ درصد استرس را کاهش میدهد.

گوشت بوقلمون – کاهش استرس

درگوشت بوقلمون اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان وجود دارد که خوردن آن در بدن سرتونین تولید می‌کند.
همچنین این ماده گرسنگی را تنظیم و احساس خوشی و آرامش به شما می‌بخشد.

با مصرف این مواد غذایی مفید به جای قرص های شیمیایی استرس خود را کاهش دهید و از بیماری های مختلف دور بمانید.

همچنین جالب است بدانید در سال ۲۰۰۶ مطالعه‌ای انجام شد که نشان میداد،
کسانی که حتی ۱ گرم تریپتوفان را سه بار متوالی در روز مصرف کرده بودند اخلاقیات آنها تغییر کرده است،
و نسبت به کسانی که دارو مصرف کرده بودند کمتر خشمگین میشدند.
تخم مرغ دارای مقدار قابل توجهی تریپتوفان میباشد.

نظر شما درباره این مواد غذایی مفید چیست؟

شما برای کاهش استرس خود چیکار میکنید؟

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 19 =

همچنین ببینید

بستن
بستن